Rode Diesel
Geschikt voor de Scheepvaart
Automatische Bevoorrading met Telemetrie
Levering door Heel Nederland
Vraag direct uw
brandstoffen aan!
Weet u precies welke brandstoffen u zoekt? Of bent u opzoek naar een goed advies? Wij reageren binnen 1 werkdag.
Er is nog niets definitief. U krijgt een offerte in uw inbox.
Direct uw vraag stellen? Laat uw nummer achter en ik bel u binnen 24 uur terug. Terugbelverzoek

1.537 tevreden klanten

gecertificeerd

87 jaar ervaring

Wat is Rode Diesel?
Rode diesel LZW EN590 , is een diesel of gasolie die onder een lager accijnstarief valt.
In Nederland mogen uitsluitend schepen, die geen pleziervaartuig zijn, vanaf 1 januari 2013 nog rode diesel gebruiken als motorbrandstof
In België mogen voertuigen die niet bestemd zijn voor de openbare weg en die niet aan de technische keuring onderworpen zijn wel nog gebruik maken van rode diesel; het gaat dan voornamelijk om tractoren met een G-nummerplaat.

Hoe herken je rode diesel?
Herkenning Rode diesel ,er is een rode kleurstof toegevoegd om onderscheid te kunnen maken met ‘gewone’ witte diesel EN 590. Om rode diesel toe te passen heeft U een bunkerverklaring of vergunning van de douane nodig.
Herkenningsmiddel wordt een Solvent Yellow 124 toegevoegd, ook wel bekend als Euromarker yellow. Samen met de rode kleurstof blijft dit product geruime tijd in kleine hoeveelheden in de tank aanwezig, waardoor de douane alsnog kan nagaan of men indertijd “rode” gasolie als brandstof heeft gebruikt. Er worden geregeld controles uitgevoerd op het gebruik van “rode” gasolie; er staan zware boetes op overtredingen omdat dit een vorm van belastingontduiking is.
Ons team staat klaar om u te adviseren. Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan Vrijblijvende offerte

Rode diesel voor de Scheepvaart
Bunkerverklaring, het tariefverschil tussen rode diesel en gewone diesel (in 2012 ongeveer 17 cent per liter) werd met ingang van 1 januari 2013 weggenomen door de accijns van rode diesel op het niveau van de “gewone” diesel te brengen. Voor scheepvaart, niet zijnde pleziervaart, bleef de vrijstelling van accijns bestaan (Bunkervrijstelling). Dit betreft bijvoorbeeld de beroepsmatige binnenvaart en visserij. Voor dit gebruik blijft ook de verplichting om herkenningsmiddelen toe te voegen bestaan.
Beroepsmatige binnenvaart, Het is namelijk niet mogelijk om accijns te heffen op wateren die vallen onder het regiem van de Herziene Rijnvaartakte, in verband met de daarin opgenomen vrijstelling van belastingen die met de scheepvaart samenhangen. Omdat de beroepsmatige binnenvaart over het algemeen vaak dergelijk water bevaart, is het in de praktijk nagenoeg niet mogelijk vast te stellen of een schip al dan niet rode diesel zou mogen gebruiken.
Toch nog vragen? Neem contact op en ik kom er binnen 24 uur op terug Contact
+15
Sectoren+85
Jaar geschiedenis+1500
Tevreden klanten35
Werknemers




